فرصت طلایی خرید آهن در سکوت بازار!
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 

 

آهن پراس: نرخ دلار در بازار آزاد دیروز به کانال 60 هزار تومان رسید اما در پایان روز کمی عقب‌نشینی کرد و تا 59 هزار و 200 تآهن پرایس: بازار آهن روز گذشته شاهد نوسانات قیمتی جزئی بود که عمدتاً ناشی از جو روانی حاکم بر بازار و نگرانی‌ها پیرامون افزایش قیمت دلار بود؛ اما بازار فولاد در حال حاضر با ثبات نسبی قیمت روبه‌رو است. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز وجود دارد که می‌تواند به افزایش قیمت آهن آلات در آینده منجر شود...

به نظر می رسد افزایش قیمت طلا در بازار عامل اصلی این موضوع باشد زیرا نرخ دلار آن بالاتر است و حباب مثبت دارد؛ همچنین ممنوعیت عرضه طلای وارداتی در ازای تعهد ارز حاصل از صادرات و تهدید اروپا در اعمل تحریم جدید علیه ایران در شورای حکام مزید بر علت شده و به این افزایش قیمت دامن زده است.

نوسانات دیروز قیمت دلار فضای روانی بازار آهن آلات را به طور جزئی تحت تاثیر قرار داد و در تعدادی از بخش‌ها قیمت آهن آلات افزایش یافت.

قیمت روز میلگرد در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود با این حال میلگرد برخی مبادی مانند کارخانه ابرکوه، خلیج فارس، اروند، یزد و سایر مبادی با افزایش جزئی قیمت همراه بود؛ کف‌نشین‌های بازار میلگرد قیمت‌ها را 200 تا 600 تومان افزایش دادند و مرز قیمت را به 25 هزار تومان رساندند.

قیمت تیرآهن در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود؛ قیمت ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها 30 تا 50 هزار تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت ورق سیاه در اکثر کارخانه‌ها 100 تا 1000 تومان افزایش یافت اما قیمت ورق سیاه گیلان کارخانه ثابت اعلام شد. قیمت ورق گالوانیزه و ورق روغنی در اکثر کارخانه‌ها با افزایش 200 تا 1400 تومانی همراه بود اما قیمت ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد.

قیمت قوطی آهنی، قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل گالوانیزه و پروفیل مبلی در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد. قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله جدار چاه، قیمت لوله مبلی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز نیز ثابت اعلام شد. گفتنی است قیمت نبشی، قیمت ناودانی و سپری نیز در اکثر کارخانه‌ها بدون تغییر عرضه شد.

آنطور که از نوسانات بازار برمی‌آید بازار آهن روز گذشته شاهد نوسانات قیمتی بود که عمدتاً ناشی از جو روانی حاکم بر بازار و نگرانی‌ها پیرامون افزایش قیمت دلار بود که به افزایش تقاضا در برخی از مقاطع منجر شد اما برخی از فعالان بازار معتقدند که این افزایش قیمت مقطعی و هیجانی است و به زودی فروکش خواهد کرد با این حال، برخی دیگر معتقدند که اصلاح مثبتی در قیمت‌ها صورت گرفته و کف قیمت‌ها شکسته شده است.

بازار فولاد در حال حاضر با ثبات نسبی قیمت روبرو است. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز وجود دارد که می‌تواند منجر به افزایش قیمت آهن آلات در آینده شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن در تقلا برای عبور از رکود

دیروز معاملات شمش بلوم فولادی در بورس کالا با افزایش تقاضا و بدون رقابت همراه بود؛ این موضوع می‌تواند به معنای توقف یا حداقل کند شدن روند کاهشی قیمت فولاد در بازار داخلی باشد از همین روز طبق تجربه هر نوع اصلاح قیمت یا ثبات و سکون قیمت‌ها در بازار فرصت خرید به شمار می‌رود. از همین رو با در نظر گرفتن پارامترهای حاکم بر بازار و آینده مبهم بازار آهن، توصیه می‌شود برای خرید محصول مورد نیاز خود با دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه، اقدام کنید.

 





:: برچسب‌ها: قیمت آهن آلات , قیمت ورق گالوانیزه , قیمت میلگرد آجدار , قیمت ناودانی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: